Ons aanbod
-
- Aan welke voorwaarden moet ik voldoen?
-
Sociale huurwoningen zijn niet voor iedereen beschikbaar. De overheid verbindt hier voorwaarden aan. Onder andere over de hoogte van uw inkomen. Uitleg op Rijksoverheid.nl
-
- Hoe werkt het accepteren en weigeren van een woning?
-
Woning accepteren of weigeren
U heeft een woning bezichtigd. Bent u de woningzoekende met de langste inschrijfduur? Dan krijgt u de woning als eerste aangeboden. Het is voor ons – en voor andere woningzoekenden – prettig als u zo snel mogelijk laat weten of u de woning wilt huren.
Woning accepteren
U wilt onze woning huren? De volgende stap is dat we controleren of alle documenten compleet en in orde zijn. Als dit zo is, nodigen we u uit voor het tekenen van het huurcontract en de oplevering van de woning. Lees meer over het tekenen van het huurcontract.
Let op: bij het accepteren van een woning wordt u uitgeschreven als woningzoekende! De inschrijfduur die u heeft opgebouwd vervalt dan. Wanneer u zich weer opnieuw inschrijft, bouwt u weer woonduur op, maar dan als doorstromer.
Stuur ons pas documenten toe als wij u hebben geïnformeerd over welke informatie we van u nodig hebben. Zo voorkomt u dat u ons persoonlijke documenten stuurt die wij niet nodig hebben. Lees er alles over in ons privacybeleid.
Woning weigeren
U kunt de woning ook weigeren. Dit horen we het liefst zo snel mogelijk van u, zodat we de woning aan de volgende woningzoekende kunnen aanbieden. Als u een woning accepteert, heeft u drie dagen bedenktijd. In die drie dagen kunt u de woning alsnog weigeren. Weigert u de woning na de bedenktijd? Dan brengen we € 100,- administratiekosten in rekening.
-
- Hoe vraag ik een inkomensverklaring aan?
-
Een van de documenten die wij van u nodig hebben is een inkomensverklaring. Deze vraagt u op bij de Belastingdienst.
-
- Waar kan ik een klacht indienen over woonruimteverdeling?
-
Wij doen ons best om, samen met Woonnet Haaglanden, het zoeken en vinden van een woning voor u zo goed mogelijk te laten verlopen. Maar toch kan het gebeuren dat u vindt dat er een fout gemaakt is en dat u daardoor benadeeld bent. U kunt dan een klacht indienen.
Voor de regio Haaglanden kunt u voor het indienen van een klacht kijken op hun website.