Geldzaken
-
- Ik ben het oneens met mijn afrekening servicekosten, wat moet ik doen?
-
Neem contact met ons op via ons contactformulier. We bespreken uw afrekening en daarna kijken we naar een oplossing.
Omschrijf zo duidelijk mogelijk wat er volgens u niet goed is. Wij zoeken uw gegevens erbij en nemen binnen vijf werkdagen contact met u op.
-
- Kan ik de afrekening servicekosten bekijken?
-
Wilt u de afrekening bekijken? Deze sturen wij naar u toe voor 1 juli. Op de afrekening kunt u zien wat uw voorschot is geweest en wat u heeft verbruikt.
-
- Wat voor soorten servicekosten zijn er?
-
- Servicekosten waarvoor u een bedrag als voorschot betaalt. Dit bedrag berekenen we door de kosten die we verwachten in te schatten. Aan het einde van het jaar kijken we wat de echte kosten waren en verrekenen we dat met u.
- Servicekosten waarvoor de kosten vaststaan. Van deze kosten maken wij geen eindafrekening. Voorbeelden van deze kosten zijn: het onderhoudscontract, de glasverzekering, elektra voor een scootmobiel en zonnepanelen.
-
- Kunnen jullie mijn servicekostenpakket veranderen?
-
Alleen met toestemming van de huurders kunnen we nieuwe services toevoegen of een geleverde service veranderen. Minimaal 70% van de huurders in het woongebouw of complex moet het met de wijziging eens zijn. We kunnen wel voorschotbedragen aanpassen zonder toestemming. Dat doen wij als we verwachten dat kosten hoger of lager zullen zijn.
-
- Ik moet bijbetalen, maar ik kan dit bedrag nu niet betalen. Wat kan ik doen?
-
Moet u een bedrag bijbetalen, maar kunt u dat nu niet? Dan kunt u een betalingsregeling met ons afspreken. Zo kunt u het bedrag in delen of op een later moment in één keer betalen. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.
-
- Kan ik mijn voorschotbedrag aanpassen?
-
Ja, dat kan. U vraagt dit aan via ons contactformulier.
-
- Ik moet (veel) bijbetalen. Hoe kan dat? Wat kan ik doen als ik vragen heb of ontevreden ben?
-
Bent u ontevreden over de hoogte van de rekening van de stookkosten? Heeft u er vragen of klachten over? Of denkt u dat de meterstanden niet kloppen?
Neem contact met ons op. We nemen contact met u op over uw vragen.
-
- Hoe worden de meterstanden van de verwarming gemeten?
-
Een bedrijf dat daar specialist in is, meet hoeveel warmte u gebruikt en berekent de stookkosten. Wij laten dat doen door Techem. Bij de rekening van de servicekosten ontvangt u van Techem de rekening van uw stookkosten met de gemeten meterstanden.
Heeft u vragen over uw eigen verbruik of de meterstanden op de afrekening? Neem eerst contact op met Techem Energy Services B.V. De medewerkers van dit bedrijf bekijken uw warmtegebruik. Ook kijken ze of uw meter goed werkt. Contact opnemen kan via telefoonnummer 076 572 58 00, e-mail info@techem.nl of door in te loggen in het portaal van Techem.
-
- Mijn meter of radiatorknop is kapot. Wat kan ik doen?
-
Denkt u dat uw meters of de radiatorknoppen niet goed werken? Laat het dan aan ons weten. Wij plannen een afspraak voor u in om dit te controleren. U kunt een reparatieverzoek indienen via onze website.
-
- Wanneer krijg ik de rekening van mijn stookkosten?
-
Ieder jaar ontvangt u voor 1 juli de rekening van de stookkosten van het jaar ervoor.
-
- Voor welke servicekosten betaal ik?
-
U betaalt servicekosten voor zaken die wij voor het hele portiek of woongebouw regelen. Zoals de schoonmaak. Is er in uw woongebouw een centrale verwarmingsketel? Dan horen de stookkosten ook bij uw servicekosten.
-
- Ik moet een bedrag bijbetalen, hoe doe ik dat?
-
Het bedrag dat u moet bijbetalen wordt niet automatisch van uw rekening afgeschreven. U moet het bedrag zelf naar ons overmaken. Ons rekeningnummer is: NL49 BNGH 0285 1850 98. Zet uw adres (straat, huisnummer) in de toelichting.
-
- Ik moet geld bijbetalen, maar kan het bedrag nu niet betalen. Wat kan ik doen?
-
Moet u een bedrag bijbetalen, maar kunt u dat nu niet? Dan kunt u een betalingsregeling met ons afspreken. Zo kunt u het bedrag in delen of op een later moment in één keer betalen.
-
- Ik krijg geld terug. Wanneer staat dat op mijn rekening?
-
Nadat u de brief met de rekening van de servicekosten heeft ontvangen, maken we het bedrag binnen 30 dagen naar u over.
-
- Hoe werkt de rekening van de servicekosten als ik verhuis?
-
U ontvangt de rekening van de servicekosten voor 1 juli, tegelijk met alle andere huurders. En dus niet direct bij het inleveren van uw sleutels. Vergeet dus niet om uw nieuwe adres aan ons door te geven.
Moet ik voor het hele jaar betalen?
We kijken bij het afrekenen naar de periode dat u de woning huurde. Huurde u bijvoorbeeld van 1 januari tot en met 31 maart? Dan gaat de afrekening alleen over die maanden.
-
- Waarom moet ik zoveel bijbetalen voor de servicekosten
-
Het bedrag dat u betaalde als voorschot was een schatting van de echte kosten. Om de kosten goed in te schatten, kijken we naar de kosten van vorige jaren. Helaas kan het gebeuren dat de echte kosten toch hoger uitvallen dan we hadden verwacht.
-
- Ik heb een vraag of klacht over de schoonmaak, de glazenwasser of het tuinonderhoud.
-
Uw wijkbeheerder helpt u graag verder. U kunt de wijkbeheerder een mail sturen via info@wbv-willibrordus.nl.
-
- Kan ik mijn afrekening servicekosten bekijken?
-
We berekenen de eindafrekening servicekosten over de periode 1 januari tot en met 31 december. Bent u tijdens het jaar verhuisd? Dan kijken we alleen naar de periode dat u de woning huurde. Huurde u bijvoorbeeld tot 1 maart, dan berekenen we de servicekosten over de periode 1 januari tot en met 28 februari.
-
- Op welk rekeningnummer maken jullie de teruggave over? Kan ik mijn rekeningnummer aanpassen
-
Laat via ons contactformulier weten dat u uw rekeningnummer wilt aanpassen. Dan nemen wij hierover contact met u op.
-
- Waarom zijn de kosten voor stroomverbruik in de algemene ruimten zo hoog?
-
De hoogte van de kosten voor stroomverbruik in de algemene ruimten hangt af van wat er allemaal is aangesloten. Zoals een lift, galerijverlichting of verlichting in de bergingen. Hoe meer er is aangesloten, hoe hoger het stroomverbruik, en dus de kosten.